Mobiloperatören My Beat vill utmana jättarna på telekommarknaden. Foto: Dean Drobot/Shutterstock.com
My Beat är den lilla mobiloperatören som ska utmana giganterna. För att kunna göra det har man valt att plocka in 8 miljoner kronor, däribland 3 miljoner kronor från Almi invest. Bolaget har idag 3 500 privat- och företagskunder.
Den lilla mobiloperatören My Beat vill utmana de stora mobiloperatörerna på den svenska marknaden. För att göra detta tar bolaget in 8 miljoner kronor från olika investerare, däribland från riskkapitalbolaget Almi invest som går in med 3 miljoner kronor. Pengarna från Almi invest ska används till marknadsföring, support och försäljning.
I dagsläget finns fyra stora mobiloperatörer i Sverige och dessa har sedan varsitt lågprisvarumärke. Det är egentligen bara Fello som är den enda fristående operatören. My Beat tyckte sig se ett behov av ytterligare en aktör på marknaden som kan göra saker på ett lite annorlunda sätt.
Säljer begagnade telefoner
Något som sticker ut med My Beat som operatör är att man valt att satsa på begagnade telefoner. Alla begagnade telefoner som säljs rustas upp och får ett nytt batteri och nya skärmar, resterande delar är intakta.
Går telefonen sönder har man dessutom ett nära samarbete med Mobilverkstan som hjälper till att laga mobiltelefonen inom 48 timmar.
My Beat har även valt att satsa på kundservicen då man menar att det är något som konsumenterna ofta är missnöjda med hos andra operatörer.
Grundarna har lång erfarenhet i branschen
My Beat må vara ny i telekombranschen men grundarduon har varit med länge. Fredrik Horn-Berlin har bland annat varit vd för Hello och har över 18 års erfarenhet av telekombranschen i Norge.
Den andra grundaren är Tore Kristoffersen och han har varit delägare i Hello där han lärde känna Fredrik Horn-Berlin.
I dagsläget har bolaget cirka 3 500 företags- och privatkunder.