Telenor satsar på att öka kundnöjdheten och använder Smart Refills uppgraderade lojalitetsmodul. Foto: Varavin88/Shutterstock.com
Telekompartnern Smart Refill har nu utökat sin lojalitetsmodul som ska hjälpa operatörerna på marknaden att öka kundnöjdheten ytterligare. Först ut att ta del av den nya funktionen är Telenor som satsar på att förbättra sin kontantkortstjänst Telenor Ladda.
En trend som telekompartnern Smart Refill noterat bland marknadens konkurrerande operatörer är att allt fler är beredda att satsa stort på kundnöjdhet och lojalitet. Det har Smart Refill nu tagit fasta på och därför vidareutvecklat lojalitetsmodulen i sin telekomplattform. Uppdateringen innebär i korta drag att operatören lättare ska kunna belöna kundernas olika aktiviteter och göra kundupplevelsen mer personlig.
Ska erbjuda ett lojalitetsprogram med förmåner
Telenor är först ut och kommer använda sig av Smart Refills nya funktion för att utveckla tjänsten Telenor Ladda – en mobilapp som tagits fram för att kunden enkelt ska kunna fylla på sitt kontantkort.
– Nu förbättrar vi tjänsten ytterligare genom att personifiera kundupplevelsen och erbjuda ett brett och utökat lojalitetsprogram med förmåner som bland annat bonussurf vid återkommande laddning. Jag är övertygad om att det kommer tas emot med väl hos våra kunder, säger Camilla Nordén, Affärsområdeschef Telenor Prepaid, i ett pressmeddelande.
Kundlojaliteten skiljer sig mellan olika länder
Många operatörer både i och utanför Norden använder sig av Smart Refills plattform för att i sin tur kunna erbjuda kunderna smarta lösningar för obundna prenumerationer och kontantkort. När det gäller kundnöjdhet och lojalitet har Smart Refill som sagt sett en intressant utveckling över tid, men man har även noterat att trenderna verkar skilja sig åt mellan olika länder.
Enligt Henric Ungh, vd på Smart Refill, är det till exempel många kontantkortskunder i Indien som byter både operatör och nummer varje gång kortet behöver laddas, medan man i Norden tenderar att byta i snitt vartannat år.