Halebop lanserar nytt reklamkoncept och grafisk profil

Publicerad: 2018-04-26 Halebop lanserar nytt reklamkoncept och grafisk profil

Foto: Printscreen Halebop

I flera år har Halebop i sin kommunikation velat framhålla sig som "den schyssta operatören". Man har bland annat kampanjat mot näthat. Nu anser man dock att man glidit ifrån sin produkt och väljer därför att lansera ett nytt reklamkoncept och grafisk profil.

Halebop har gjort sig känd för en lekfull ton i sina kampanjer. Det vill man fortsätta bevara även i sitt nya reklamkoncept.

Halebops tidigare kampanjer har mottagit priser

I sin tidigare kommunikation har Halebop velat fokusera på att sprida kärlek och gemenskap. Detta har man gjort med kampanjer mot näthat, anordnat kärleksfyllda rapbattles och skildrat fina möten på bussen. Detta tema satsade man på i flera år, vilket även renderade i en del priser. Bland annat mottog Halebop Titan-guldägg och en 100-wattare i kategorin långsiktigt. 

I framförandet av den kommunikationen samarbetade man med Honesty. Men för cirka ett och ett halvt år sedan valde man att avsluta samarbetet efter att man ansett att kommunikationen hamnat för långt ifrån produkten.

Halebop lanserar nytt koncept och grafisk profil

Sedan samarbetet med Honesty avslutades skötte Halebop all kommunikation själv. Men så, i slutet av 2017 hittade man en ny samarbetspartner i Perfect Fools. Efter att ha presenterat en rad olika kampanjer tillsammans väljer man nu att lansera Halebops nya reklamkoncept och grafiska profil.

– Vi är oerhört stolta över den nya profil vi lanserar. Utgångspunkten har varit digital och att skapa igenkänning över alla touchpoints. Perfect Fools har verkligen gift ihop gamla och nya Halebop på ett fint sätt och för in ett mänskligt element i vårt manér som resonerar bra med målen i kommunikationsplattformen, säger Johanna Sahlman, marknadschef på Halebop, i ett pressmeddelande.

Startar lanseringskampanj med tre filmer

Lanseringskampanjen "Gör Whatever" består av bland annat tre filmer som regisserats av Sara Haag. Haag har tidigare bland annat regisserat SVT-serien "Full patte". Med "Gör Whatever" vill Halebop hylla allt bra, halvbra, udda, kul och tramsigt som delas på sociala medier varje dag.

– Halebop ska känns lite som en digital bazar, en marknads- och mötesplats där allt kan hända. Där det digitala blir en möjliggörande för det mer mänskliga. Vi ser verkligen fram emot att driva detta i bevis på alla möjliga sätt, säger Patrick Dry, creative director på Perfect Fools.

Filmerna kommer synas i flera olika sammanhang. Bland annat på bio, online och i digitala kanaler med start vecka 14 fram till mitten av maj. Kampanjen kommer även synas utomhus, både digitalt och på banners.

Filip Svensson

Skribent

filip.svensson@kontantkort.se
Hjälpte den här artikeln dig? JA NEJ

Vad är det du behöver hjälp med?

Ditt namn:

Din e-mailadress (om du vill ha svar):

Skicka