Jim Carlberg tar över som marknadschef på Tre. Foto: Paiboon Pundet/Shutterstock.com
Tre har anställt en ny marknadschef. Jim Carlberg tog över som interim marknadschef redan i somras, men först i dag tar han över permanent. För Tres del har Carlberg varit det självklara valet sedan rekryteringsrundan i somras. Jim Carlberg kommer senast från Comviq där han hade rollen Head of Brand.
Mobiloperatören Tre har anställt Jim Carlberg som marknadschef. Jim Carlberg har varit verksam inom telekombranschen en längre tid. Senast kommer han från konkurrenten Comviq där han haft rollen som Head of Brand. Han har dessutom varit marknadschef på Unicef, planner på DDB och drivit reklambyrån Pool.
Jim Carlberg tog över som interim marknadschef redan i somras men det är från och med i dag, den 1 oktober, som han tar över permanent.
Jim Carlberg ser sig själv och Tre som en bra matchning
Jim Carlberg tycker att Tre och han själv är en bra matchning. Han gillar Tres integrerade arbetssätt i kombination med hög kommersiell puls. Han uppskattar även den mycket omhändertagande och välkomnande kulturen som råder hos Tre.
Jim Carlberg lyfter även fram sina nya kollegor på marknadsavdelningen. Han anser att nyckeln till framgång är människorna. På Tre ser han hög kompetens bland sina medarbetare samtidigt som det finns ett stort gäng vinnarskallar. Förhoppningen är att det i längden ska leda till fina resultat för Tre.
Carlberg var det självklara valet för Tre
Rune Pedersen arbetar som chef för privatmarknaden på Tre. Liksom Jim Carlberg anser han att det rör sig om en perfect match. Pedersen säger att Jim Carlberg varit det självklara valet sedan rekryteringsrundan i somras. Han har rätt bakgrund för att klara av rollen samtidigt som han delar samma syn på Tres varumärke.